Spesis Penakut Terlampau

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. 

Ehhem. Kali ni Mia nak kongsikan tragedi Disember 2007 yang menikam kalbu serta mengguris jiwa. Oh tidakk. Peristiwa itu masih bergelora kat minda ni walaupun otakku ini telah di format berkali-kali. Peristiwa tersebut tidak ramai yang tahu,hanya orang-orang yang sewaktu dengannya saja yang mengetahuinya. Ehheeh.

Okay, Mia tak nak merapu merepek panjang-panjang, nanti panjang pulak entry ni. Sebenarnya Mia nak kongsikan dengan korang SATU kenangan yang dah berlaku pada Mia sendiri. Kenangan tu boleh dikategorikan kenangan yang malu,kelakar,lawak,sedih,tragis,ape-ape jelaa. 

Tahun 2007 yang lalu, Mia ade pergi buat lesen memandu ( motor&kereta ), mula-mula macam biasa la kan, hadiri kursus, kemudian ambil ujian berkomputer. Dalam ujian tu Mia lulus dapat 45/50. Mueheheh. TAPI, bila kursus PRA-L di suruh naik motor, Mia tak bolehhhh!! Pelatih yang ada kat situ suruh Mia pegang motor tu pn Mia tak nak. Disebabkan perasaan takut terlampau, sejak hari tu Mia dah tak pergi semua kursus serta ujian yang seterusnya. Segalanya berakhir camtu je. Nasib baikla mama Mia bebel tak banyak, sebab mama Mia faham yang anaknya ni seorang yang penakut.

( tu dia, tersimpan lagi.. :p ) 
Sampai hari ni Mia masih tak lupa ape yang jadi. Terasa sedih jugak sebab tak dapat nak buat lesen macam orang laen. Ape lagi nak pandai bawak motor & kereta kat jalan raya, memang sesuatu yang ajaib la. Kadang-kadang malu jugak dengan kawan-kawan yang lain, Mia sorang yang takut nak hadapi semua tu.

InsyaAllah, ape yang mustahil akan terwujud jugak. Awal bulan Jun nanti mama suruh Mia pergi buat lesen. Dengan usaha dan doa, Mia yakin dapat belajar dan dapat lesen macam orang lain. Mueheheh.

29 comments:

Ayien Ocaca said...

relex2...yien pon tak de lesen kereta gak..hehe..ape nak malu

missp0tpet said...

kenape mia tak cancel je moto tuh..??amik je kete terus..... ;)

Chic Na said...

usaha lagi. nnti dh biasa drive hilangla perasaan takut tu. :)

Chic Na said...

usaha lagi. nnti dh biasa drive hilangla perasaan takut tu. :)

faiz fakhirin said...

hahahaha..faiz ad sorang kawan, dekat setahun nk but lesen..mintak2 dia xmsuk sini..if not msti kena spin kt komen blog faiz..hahaha...

Boni JLL3 said...

chai yo chai yo mia!!!!!!!!!!!.. anggap je bawak moto ni mcm potong bawang..senang je

Zarul Umbrella said...

salam kenal..1st visit dari blog budak lupa lirik -Boni.hehe

faiz fakhirin said...

abg boni ckp...awk comel...mmg comel..

Nurul Akmal said...

readers dari blog boni... Salam kenal budak comel.. :-)

IntaNBerliaN said...

harap2 bln 6 ni ok.. mia xtakut2 lagi.. :-)

EYFAalias said...

ala. boleh punya. nanti lama2 tak takut. hehehe

Beckhrooy said...

belajar slow2, aku dulu tak pernah bawa kereta sebelum ambil lesen, lulus pula ujian pertama.

ciksengeh :D said...

inshaAllah xde pape .. kalau rase takut , cube selawat banyak2 .. inshaAllah rasa takut tu hilang ..

sis92 said...

aiayakkk sis blom amek lesen lagi
takot woo

lynn kamarul said...

x hingat exam ni dulu dapat bape... alhamdulillah sekali amik je

Sally Yatiey said...

untunglah 45/50. Saya hari tu cun2 42/50. hehe. Semoga berjaya buat lesen lagi pada bulan Jun nanti sis :D

CHEGU ALONG said...

haha..same2.suruh pgang moto,bila pgang je terlepas pulak.abeh moto tu pth cermin dia.free2 kena mrh.huhu.. :P

SP (spudinpunya) said...

mujur lah lulus eh ? hehe ..wish you luck

Siti K------- said...

ct pon xder lesen kete o moto lg....mlu jugk ngan kengkawan...huhuhu..

gudluck mia :)

Yura said...

tibe2 rase takot lak nak amek lesen ...hope dpt follow sini (っ◕‿◕)っhttp://yuurayura.blogspot.com

Maya said...

gud luck...jgn putus asa....heheheeh :) nice to meet you...i follow u...u follow me...http://yamarisaikhu.blogspot.com/

Chachos Cheezy Wedges said...

muzik blog nie sayup2 je dgr.. nak nnges plak rase... slmt pasal lesen je.. teros x jd nanges.. hahaha!! gud luckkkkk =)

Chachos Cheezy Wedges said...

sorry pasal lagu tu.. lagu blog lain rupenye.. hahaha!! maluuu.. :$

CIK YAYA'NA said...

result same la! 45/50,, tu pun setelag repeat 2x, ahahha,, sangat bangge bile da lulus an, yeay!! :)

wantie said...

Jangan takut dik oi. lesen tu penting. kalau ada lesen nak gerak mana pun senang.

Gieyana said...

ohh..moga peasaan takut tue go off k..:-)

.::: Princess MOMOY :::. said...

dear momoy pun buat 2 tahun baru siap
lama kan

Penyuluh Perikanan said...

kunjungan dan silaturahmi, salam ramadlon
selamat manjalankan ibadah puasa
semoga tetap sehat, banyak makan banyak ibadah

saya numpang follow....1054
sudilah kiranya follow back
Thank you, terima kasih.
ditunggu yah...

Penyuluh Perikanan said...

kunjungan dan silaturahmi, salam ramadlon
selamat manjalankan ibadah puasa
semoga tetap sehat, banyak makan banyak ibadah

saya numpang follow....1054
sudilah kiranya follow back
Thank you, terima kasih.
ditunggu yah...