Tutorial : Scroll Box Untuk Ruangan Komen


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Kali ni Mia nak buat tutorial scroll box untuk ruangan komen atas pertanyaan Encik Boni. Kalau komen banyak, takdelah berserabut sangat bila ada scroll box kan. Haa.. Apa tu scroll box ruangan komen ?
Macam ni haa..
Okay, jom belajar !

1. Pergi Dashboard > Design > Edit HTML

2. Tick Expand Widget

3. Tekan ctrl+F serentak cari kod ni.
<div class='comments' id='comments'>
4. Kalau dah jumpa, buang kod tersebut dan gantikan dengan kod kat bawah ni.
<div class='comments' id='comments' style='overflow:auto; width:ancho; height:500px;'>
Yang merah tu, boleh ubah mengikut ketinggian scroll box yang korang nak. 

5. Preview dulu, kalau takde masalah, bolehla klik SAVE!

5 comments:

cik p-naz said...

pnaz cari kod tu x jmpa pun .. -,-'

Mia Meymi said...

@cik p-naz adeh..cmne ta jumpe tuh..:(

cik wanie Lovela (CWL) said...

nak cuba

Boni JLL3 said...

mia..thanks ye..sayang mia sangat2

n@n@ said...

mintak jasa baik awak

http://yuslianayusof.blogspot.com/2011/11/contest-gadjet-impian-by-denaihati_19.html